Subject: Teabenõue Õiguskantslerile Ülle Madisele - seoses teabenõuetele vastamisega
From: "Einar Ekras" <[email-masked]>
To: "Info" <[email-masked]>
Date: Sat, 22 Feb 2025 15:00:02 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Teabenõue Õiguskantslerile Ülle Madisele - seoses teabenõuetele vastamisega

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Õiguskantsleri Kantselei

D-U-N-S® Nummer: 565776443

Unternehmensadresse:

Kohtu tn 8 15193 Tallinn

Teabenõue Lugupeetud  Õiguskantslerile Ülle Madisele. Kuna teie asutus peab 
vastama paljudele teabenõuetele ja ametikirjadele seega küsime.

1.Milline 
asutus peab teie arvates fikseerima teabenõuetele või ametikirjadele 
mittevastamise kohtumenetluse mõistes, nii et mitte vastajat oleks võimalik 
vastutusele võtta ?

2.Milliste 
seaduste alusel peaks toimuma vastutuselevõtmise kord, kuid teabenõuetele 
või ametikirjadele ei vastata ?

3.Kas 
riigiasutused ja ettevõtted on kohustatud teabenõuetele või ametikirjadele 
andma sisulisi vastuseid, mis vastaksid sisuliselt  teabenõudes või 
ametikirjas välja toodud küsimustele ?

Kuna erinevad ametiasutused on korduvalt kinnitanud et  Eestis peavad 
ettevõtted enda  tegevustes lähtuma Eestis kehtivast seadusandlusest ja 
rahvusvahelistest lepetest,  siis meie kirjavahetuse aluseks  on edaspidi 
järgmised põhimõtted:

*
Soovime, et meie edasine menetlus toimks "hierarhiline vastutus" või 
"teavitamise kohustus" hierarhilise vastutuse põhimõtte kohaselt. Kui 
teavitada ülemust ehk juhti konkreetselt või kõrgemat tasandit, eeldatakse, 
et see teave edastatakse allpool olevatele tasanditele vastavalt vajadusele 
ja vastupidi. Seda võib käsitleda kui vastutuse delegeerimist ja tuleks 
tagada, et kõik asjaosalised oleksid informeeritud olulistest teemadest. 
Teade ülemale on teade alamale. Teade alamale on teade ülemale.  Kui ülemale 
saadetud kiri saadetakse ülemale ja vastab alam, siis loeme edaspidi kõik 
vastused, mille on alam saatnud ka ülema poolt kooskõlastatuks ehk 
adressaadi poolt allkirjastatuks.

*
Märgukirjale ja selgitustaotlusele vastamise seadusest § 5: Vastamine mille 
kohaselt on vastamiskohustus adressaadil.

*
Sunniviisilise Töö Kaotamise Konventsiooni ja Intellektuaalse 
<https://www.riigiteataja.ee/kohtulahendite_liigitus.html?jaotus=juur.206106664.206108408&kokkuvotted=false&jaotusedVaikimisiAvatud=> 
Omandi Kaitse Konventsiooni põhimõtetest.

*
Võrdse kohtlemise põhimõttest.

*
Soovime enda kirja küsimustele  vastata küsimus-vastus formaadi alusel.

*
Soovime teie käest vastuseks saada avalikuks kasutamiseks mõeldud kirju. 
Avalikuks kasutuseks mitte sobivaid kirju soovime meile mitte saata. Samuti 
palume  vastuseks mitte saata anonüümkirju.

Parimate soovidega

Einar Eiland,  Elukeskkonna ja Rahvastikuarengu Selts.

Tel: 53785486